’Juleønsket’ kom til Nyborg

Hele Fyns juleønske gik i opfyldelse da Fyn og især Nyborg for første gang i FilmFyns historie dannede rammen om TV2’s familiejulekalender i 2015.

Foto: Alex Tran/FilmFyn

Foto: Alex Tran/FilmFyn

’Juleønsket’ trak i december måned over en million daglige seere til de danske tv skærme.

I 2015 besluttede Nyborg Kommune at indgå i FilmFyn samarbejdet. Og det tætte samarbejde har allerede båret frugt. De mange aktiviteter og en bred PR indsats fra alle parter har givet omtale til Nyborg i en lang række medier i løbet af 2015.

I FilmFyns årsrapport fra 2015 skriver de bl.a.:

Analysebureauet Infomedia har udarbejdet en kvantitativ medieanalyse, der viser at den estimerede annonceværdi af omtalen af Nyborg og ’Juleønsket’ i sammenhæng udgjorde en værdi på 3.509.561 kr.

Læs hele FilmFyns årsrapport 2015 her

'Juleønskets' effekter

Der blev udviklet idéer til aktiviteter og en kommunikationsstrategi, der skulle binde bånd mellem julekalenderens fiktive univers og Nyborg som fysisk område og en lang række tiltag blev iværksat:

  • Setbesøg på optagelserne.
  • Gallapremiere i Nyborg Kino.
  • Udstilling af kostumer og rekvisitter på Nyborg Bibliotek.
  • Den centrale kulisse ’Færgegrillen’ blev opsat på Torvet i Nyborg.
  • Engleudstilling på Nyborg Slot.
  • Foredrag om tilblivelsen af ’Juleønsket’.
  • ’Juleønskets’ børneskuespillere skrev autografer i Nyborg.

Der blev lanceret en omfattende Facebook-kampagne, og interessen på de sociale medier var kæmpe stor og resulterede i mange nye likes på facebook/julidengamlekongeby.

Så der er ingen tvivl om, at ’Juleønsket’ har haft en stor og positiv effekt for Nyborg Kommune.

For yderligere oplysninger, kontakt

Kenneth Muhs, borgmester. Tlf. 6333 7101, e-mail: kmu@nyborg.dk  

 

Sidst opdateret 03. maj 2016